lørdag 31. august 2013

31.08.2013 Grennå - Sæby

Avgang 0600 og ankomst ferdig fortøyd 13:30
Roligt med vind helt frem til kl 1030,  da kom det  økning  til 36 knop og jeg seilte med 3 rev i genoa og 1 rev i storseilet,  men farten var flott, holt rundt 10 knop i sjøen og 8-8.5 Sog,  da jeg hadde motstrøm.
Når jeg nærmet meg Sæby  kunne jeg se flere seil ute i havet,  Enten måtte det være Svensker på gruppereiser, eller Dansker som seilte regatta,  Jeg tok dem igjen og seilte forbi.
 De rundet rett ved åpningen in til Havna,
Her i Sæby skinner sola og vinden uler i mastene på noen av båtene,  Det er lite turister å se  Masevis av plass.

1 rev i storseilet og 3 rev i genoa. kryss og fin fart.


På vei mot Sæby


Her tar vi forbi en av båtene.


Her tar vi igjen en ELAN 350  som bauter og sliter.


Elan 350




  Elan 350 seiler det den klarer,  Mens vi sklir forbi på autopilot.


 Her ligger jeg bak "JESUS"  i Sæby.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar