torsdag 26. mai 2011

Da var denne delen av turen over,

Da var jeg hjemme i Egersund.
Det ble mange kilometer  ca 5000km
Egersund-Hamburg-Les Sables d-olonnes
Les Sables d-olonnes - Nantes- Cherbourg-Hamburg-Kiel-Hamburg-Hirtshals-Egersund
Og jeg som hadde tatt med 2 liter motorolje for å fylle på med,
Antok at jeg ville få litt oljeforbruk på denne turen, med høye hastigheter over land tid.
Nå er det 3 år siden jeg hadde en tur fra Egersund og ned til Hamburg da brukte den 1 liter olje.
Behandlet så motoren med QMI produkt, og oljeforbruket avtok raskt.
Men nå som jeg skulle på langtur var jeg sikker på at jeg ville ha endel forbruk.
Men nei, Motoren surrer nå finere en noen gang. Har nok blåst ut litt sot fra kanalene.
VR6. 140hk i vår gamle Caravelle.  Beste bil vi noen gang har eiet.
QMI kan anbefales.  motorbehandling.  funket bra på vår bil.
Så eldre båtmotorer vil den nok også gjøre nytten.
Nå Lurer jeg mest på hvor lenge Asken fra Island skal holde på denne gangen, Det vil lage problemer for oss når vi skal fly ned til Cherbourg igjen.
Så kansje vi bare må kjøre ned og så ta toget og hente opp bilen etterpå. ?
Vi får se.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar